ΜΑΝΝΟΥΛΑ (34) - γιος- 5 ετών



Ο ΜΙΚΡΟΣ ΜΟΥ ΓΙΟΣ ΕΙΝΑΙ 5 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ,,,ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΜΙΛΑΜΕ ΑΡΓΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΟΡΘΩΝΟΥΜΕ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ...ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΑΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΜΟΛΙΣ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΦΤΙΑΞΕΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΤΙΠΟΤΑ. ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ ΣΕ ΕΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ?????ΠΩΣ ΤΑ ΒΟΗΘΑΝΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΜΕ ΠΙΟ ΤΡΟΠΟ??? ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΤΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΤΑ ΛΙΓΟΣΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΑΥΤΟΣ ,,ΤΟΥ ΕΞΗΓΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟ...ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΗΛΑΔΗ..ΕΙΧΑΜΕ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙ ΣΕ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΟΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝΕ ΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΧΕΙ ΛΙΓΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΛΑ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ..ΕΓΩ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΑΥΩ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΙ..



ΟΜΑΔΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:

Αγαπητή φίλη,

Ένα παιδί μπορεί να παρουσιάζει καθυστέρηση στην ομιλία του εξαιτίας ποικίλων παραγόντων. Όπως και άλλα φυσιολογικά παιδιά, δεν μπορεί να σημειώνει πρόοδο με ίδιο ρυθμό σε όλους τους τομείς της ανάπτυξής του. Περπάτησε πολύ νωρίς; έβγαλε νωρίς την πάνα ή κατάφερε να φάει μόνο του; Μπορεί να του πάρει λίγο περισσότερο μέχρι να αρχίσει να μιλάει κανονικά. Αργεί να αντιδράσει όταν του δίνετε μία οδηγία ή του κάνετε μια ερώτηση; Είναι πιθανό να ευθύνεται κάποιο πρόβλημα ακοής γι’ αυτό. Δοκιμάστε να του κάνετε ένα ακοόγραμμα. Ο οικογενειακός αστερισμός, δηλαδή η σειρά του ανάμεσα στα αδέρφια του είναι επίσης πολύ σημαντική. Εάν είναι το πρώτο παιδί και υπάρχουν μικρότερα αδέλφια ενδεχομένως να επιδεικνύει τέτοια συμπεριφορά και να παλινδρομεί σε παλαιότερα αναπτυξιακά στάδια σε μια ασυνείδητη προσπάθεια να γίνει και πάλι το επίκεντρο της οικογένειας. Ή ενδεχομένως να εκφράζει έτσι θυμό ή πίεση εξαιτίας κάποιων ενδοοικογενειακών προβλημάτων. Η λογοθεραπεία και όποια ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΜΠΤΩΜΑ -ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ- ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΕΑΝ ΔΕ ΒΡΕΘΕΙ Η ΡΙΖΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΣΥΝΗΘΩΣ ΈΙΝΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ.

Χρειάζεται επίσης να είστε υπομονετικοί, να μην ασκείτε πίεση για τις ασκήσεις γιατί το μόνο που θα καταφέρετε είναι να αντιδρά. Μπορείτε να του προτείνετε να ασχοληθείτε με μία δραστηριότητα λογοθεραπευτική αλλά στο παιδί να την παρουσιάσετε σαν παιχνίδι. Δεν είναι ανάγκη να τη βλέπει σαν καταναγκαστικό έργο και να τη συνδέει αρνητικά. Δοκιμάστε να το φέρετε σε επαφή και με άλλα παιδιά μεγαλύτερα ή συνομίληκα. Η κοινωνική συνδιαλλαγή και το παιχνίδι σύμφωνα με έρευνες έχει αποδειχτεί ότι προωθεί την αναπτύξη όλων των γνωσιακών λειτουργιών και παράλληλα είναι μια έξοδος να εκτονωθούν όλα τα συσσωρευμένα δυσάρεστα συναισθήματα. Του αρέσει να συναναστρεφεται με άλλα παιδιά ή μένει αμίλητο, απομονώνεται και το βλέμμα του είναι απλανές; Ένα ψυχολογικό πρόβλημα ίσως κρύβεται πίσω από αυτή τη συμπεριφορά και το γεγονός ότι οι ειδικοί γιατροί σας λένε ότι δεν συντρέχει κανείς βιολογικός παράγων, ενισχύει αυτή μου την άποψη.

Ωστόσο, μου γράφετε πολύ γενικές πληροφορίες για τη φύση του γλωσσικού προβλήματος, καθώς και τα δυναμικά της οικογένειάς σας ώστε να μπορέσω να έχω μια πιο ξεκάθαρη εικόνα. Θα ήθελα να μου αναφέρετε περισσότερες λεπτομέρειες.

Περιμένω να μου γράψετε νεότερά.